Ta strona używa cookie. Korzystając z niej wyrażasz zgodę na ich używanie, zgodnie z aktualnymi ustawieniami przeglądarki.
Akceptuję

Loading...


Szukaj Menu
A A A wysoki kontrast: A A

Portal Promocji Eksportu



Speciality Food Festival 2018

Wyślij Drukuj Pobierz dodał: Artur Cieśluk | 2018-11-08 15:17:00
polandtastesgood, food, polishfood, poland, kowr

KOWR organizatorem polskiego stoiska narodowego na targach Speciality Food Festival 2018 w Zjednoczonych Emiratach Arabskich

W dniach 30 października – 1 listopada 2018 r. w Dubaju w Zjednoczonych Emiratach Arabskich odbyły się targi Speciality Food Festival 2018, podczas których Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa po raz kolejny zorganizował polskie stoisko narodowe pod hasłem „Poland tastes good”.

 

KOWR realizując działania promujące polskie artykuły rolno-spożywcze na rynkach zagranicznych na stoisku o powierzchni 60 m2 umożliwił 7 polskim firmom z branż: słodyczy, przetworów owocowo-warzywnych, zdrowej żywności, a także mleczarskiej, produktów zbożowych oraz produktów wyprodukowanych w województwie lubelskim mających prezentację oferty potencjalnym zagranicznym kontrahentom.

 

Pierwszego dnia targów polskie stoisko narodowe odwiedził Pan Robert Rostek – Ambasador RP w Abu Zabi, który rozmawiał osobiście z przedstawicielami wszystkich firm obecnych na stoisku.

 

Drugiego dnia targów na stoisku odbyło się spotkanie z przedstawicielami Emiratu Dubaj ds. licencjonowania oraz oznakowania produktów (Dubai Municipality), zorganizowane przez Panią Katarzynę Rzeźniczek, Radcę ds. Rolnych w Ambasadzie RP w Abu Dhabi z ramienia Ministerstwa Rolnictwa i Rozwoju Wsi.

 

Polskiemu wystąpieniu na targach towarzyszyła misja handlowa zorganizowana przez KOWR w dniu 29 października 2018 r. W ramach tego wydarzenia odbyły się indywidulane sesje rozmów B2B dla polskich przedsiębiorców z przedstawicielami lokalnych kontrahentów.

 

Przedstawiciele polskich firm mieli także możliwość poznania asortymentu produktów oraz cen na rynku ZEA dzięki udziałowi w objeździe po punktach sprzedaży detalicznej (tzw. store-check). Przedsiębiorcy odwiedzili dwie emirackie sieci handlowe Spinneys Umm Suqeim center oraz LuLu Hypermarket.

 

Targi Speciality Food Festival 2018 stanowią okazję do nawiązania kontaktów handlowych oraz znalezienia alternatywnych rynków zbytu dla polskich towarów. Zjednoczone Emiraty Arabskie, ze względu na zróżnicowanie kulturowe oraz klimat niepozwalający na własną produkcję rolno-spożywczą są wskazywane przez przedsiębiorców jako jeden z rynków perspektywicznych dla polskiego eksportu oraz powodują, że jest to atrakcyjny rynek zbytu dla polskich producentów żywności.